Concerten/koor -of orkestrepetities

Door de goede akoestiek is de Grote Zaal uitermate geschikt voor klassieke concerten en zangkoren, in het bijzonder voor kleinschalige instrumentale en vocale uitvoeringen. Hierbij kan gebruik gemaakt worden van het aanwezig Bätz-orgel en of de concertvleugel. Verlichting vindt plaats via de (dimbare) koperen kroonluchters. Het podium (indien gewenst) kan met een truss ophanging vanaf het plafond extra worden aangelicht. Met de kroonluchters, het imposante orgel en het indrukwekkende houten gewelf biedt u uw gasten een intieme en bijzondere beleving.

Faciliteiten

• Gratis Wifi;
  • Live streaming vanuit de Grote Zaal mogelijk;
  • 100” monitor op verrijdbare trolley, inclusief Mediaplayer, bedienbaar vanaf een PC;
  • Modern sanitair inclusief invalidentoilet;
  • Garderobe en twee pantry’s;
  • Podium met ruimte voor 50 personen;
    • Er zijn 19 losse elementen (praktikabels) van 2 bij 1 meter beschikbaar zodat een totale oppervlakte van 38 m2 kan worden gerealiseerd. De elementen kunnen op verschillende hoogten (40, 60, 80 of 100 cm) worden opgebouwd.
  • Concertvleugel in de Grote Zaal (gebruik onder speciale voorwaarden);
  • Orgel in de Grote Zaal (gebruik onder speciale voorwaarden);
    • Het Bätz-Witte orgel uit 1885 is in 2001 gerestaureerd. Orgelbespeling bij evenementen is mogelijk door de organist van de kerk.
  • Vloerverwarming in de Grote Zaal;
  • Carillon. Het carillon kan bij aankomst van de gasten bespeeld worden door de stadsbeiaardier.
  • Projectiescherm/beamer/videowall (optioneel);
  • Cateringopties in samenspraak.

Neem vrijblijvend contact met ons op

Referenties

"De Pelgrimvaderskerk in Delfshaven is de thuisbasis van Vocaal Ensemble Tiramisu. Al jaren geven we hier één van de concerten als slot van ons halfjaarlijks project. Dat is iedere keer weer een feestje. Niet alleen door de hartelijke ontvangst en de flexibiliteit als het gaat om de wensen van ons ensemble, maar ook vanwege de mogelijkheid tot een ‘nazit’ met ons publiek. De gastvrijheid van de medewerkers van de kerk staat hoog in het vaandel. Vergeet daarbij vooral niet de prachtige, heldere akoestiek en de entourage van de historische kerk.
De kers op de taart van deze locatie!", Vocaal Ensemble Tiramisu, mei 2023.